Follow my blog with Bloglovin
 
Alla som älskar pannkakor räcker upp en hand! Alla som älskar veganska pannkakor räcker upp två händer!

Det här receptet är inte mitt från början! Jag har hittat det hos Sabina Deciree förra sommaren och det är mitt go-to recept så fort jag vill ha pannkisar! Här kommer receptet för den som är sugen, det är verkligen så himla enkelt:

3 dl havregryn / 0,75 dl äppelmos (jag brukar ta ungefär två matskedar) / 3 dl mandeldryck /  lite kardemumma om man vill! 

 
Blanda alla ingredienser i din mixer eller matberedare och mixa allt till en jämn smet! Jag har lärt mig att mandeldryck funkar bättre än havredryck tillexempel, men det är nog en smaksak kanske. Mitt nästa tips är att låta smeten stå i fem tio minuter och gosa till sig lite innan du börjar steka!

Stek sedan pannkakorna i kokosolja! Jag brukar sedan råsteka ett äpple i kokosolja och kanel, och sedan servera med kokos, lingon och lite agavesirap! Man kan ju göra som man vill men det blir himla gott i alla fall! Enjoy!

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress